MyGUI  3.4.1
MyGUI_LayerItem.h
Go to the documentation of this file.
1 /*
2  * This source file is part of MyGUI. For the latest info, see http://mygui.info/
3  * Distributed under the MIT License
4  * (See accompanying file COPYING.MIT or copy at http://opensource.org/licenses/MIT)
5  */
6 
7 #ifndef MYGUI_LAYER_ITEM_H_
8 #define MYGUI_LAYER_ITEM_H_
9 
10 #include "MyGUI_Prerequest.h"
11 #include "MyGUI_LayerManager.h"
12 #include "MyGUI_ILayer.h"
13 #include "MyGUI_ILayerNode.h"
14 #include "MyGUI_ILayerItem.h"
15 #include "MyGUI_ISubWidget.h"
16 
17 namespace MyGUI
18 {
19 
21  public ILayerItem
22  {
23  public:
24  LayerItem();
25 
26  ILayer* getLayer() const;
27  ILayerNode* getLayerNode() const;
28 
29  void attachItemToNode(ILayer* _layer, ILayerNode* _node) override;
30  void detachFromLayer() override;
31  void upLayerItem() override;
32 
33  void setRenderItemTexture(ITexture* _texture);
34 
35  void addChildItem(LayerItem* _item);
36  void removeChildItem(LayerItem* _item);
37 
38  void addChildNode(LayerItem* _item);
39  void removeChildNode(LayerItem* _item);
40 
41  void addRenderItem(ISubWidget* _item);
42  void removeAllRenderItems();
43 
44  void saveLayerItem();
45  void restoreLayerItem();
46 
47  protected:
48  void attachToLayerItemNode(ILayerNode* _node, bool _deep);
49  void detachFromLayerItemNode(bool _deep);
50 
51  private:
52  // актуально для рутового виджета
53  ILayer* mLayer;
54  // конкретный айтем находящийся в слое
55  ILayerNode* mLayerNode;
56  ILayerNode* mSaveLayerNode;
57 
58  typedef std::vector<LayerItem*> VectorLayerItem;
59  // список наших детей айтемов
60  VectorLayerItem mLayerItems;
61  // список наших узлов
62  VectorLayerItem mLayerNodes;
63 
64  // вектор всех детей сабскинов
65  VectorSubWidget mDrawItems;
66 
67  ITexture* mTexture;
68  };
69 
70 } // namespace MyGUI
71 
72 #endif // MYGUI_LAYER_ITEM_H_
#define MYGUI_EXPORT
std::vector< ISubWidget * > VectorSubWidget
std::vector< ILayerItem * > VectorLayerItem